Wednesday 13 March 2013

Orkid Malas

Orkid Malas


Orkid butterfly la orkid malas. Knp?? Sbb penjagaanya senang j. Seminggu skali j siram. Kasi baja pon dua minggu skali. Aku belikan baja y sembur tu kt mk aku kt kg. Nnt klo dh berbungaaaaa, mk aku roger aku suro balik kg tgok bunga. Hahaha...


Dlu aku xberani nk beli pkok orkid butterfly sbb org smua ckp leceh. Nk tempat y sejuk. Lg baik klo letak dlm air cond. Tuan panas xpe.Janji orkid sejuk. Ceh. Skali bila dh tanam, letak j kt beranda. y penting kene chaya matahari pgi n jgn terkena cahaya matahari ptg. Senang j. mk aku pon ske sbb bunga die besr. Tp nk berbunga, berjanggut la tunggu. Ade 1 pkok bunga butterfly ala2 sakura kt kg.dlu sedara aku kt Banting bagi. Nk tunggu bunga, ade la dkt 8 bln. Tp lepas die berbunga, terus j die berbunga. Kdg2 sampai 2 tangkai at the same time. Padahal, baja xtukar pon.... Mungkin die dh serasi kt Kg Parit Raja kot..haha

0 comments:

Post a Comment