Wednesday 13 March 2013

Orkid

Orkid

Sebenarnya aku ni penggemar bunga orkid. Aku suke jenis orkid yang bunga ny besar2 sprti orkid butterfly. Tp orkid ni mahal wooo.. Aku hanya mampu beli yang anak die. Mau gk tunggu  more than 6 bln baru nk bunga. Tp semua aku bagi mak aku jg. Aku tau mak aku ske orkid. So aku beli tp die jga. Hihi..


Biase nye aku beli kt dekat2 ngn Hospital Sg Buloh. Murah jugak la. Harga anak orkid butterfly ni aku sllu beli RM13. Aku akn tnye tokei tu: ade pkok y bunga dh habis x? Hihi bole la dpt RM10 klo wrna biase2 je (putih k purple k). Hari tu tokei tu jual RM15 tuk pkok y bungany dh layu. Die ckp mhl sbb wrna cantik. Aku tgok contoh bunga, urm mmg cntik. Tokei tu ckp: kalau ade bunga, dia jual RM48. Maaf la yee nk beli y ade bunga. Membazir. Mase dibayar dgn duit.Hihi

Jangka masa pokok y pernah berbunga dgn y belom berbunga (y same saiz la) same j. Aku rse myb disebabkan baja y diberikan adalah pada yang same kot. Yiha....

0 comments:

Post a Comment